Omogućena elektronska registracija promene podataka i brisanja preduzetnika

 

Na portalu sa elektronskim servisima Agencije od sada je u funkciji i aplikacija za podnošenje svih prijava za promene podataka preduzetnika, kao i za brisanje preduzetnika.

Elektronsko podnošenje prijave promene podataka i brisanja preduzetnika  za sada nije obavezno, pa tako  preduzetnici koji žele da podnose prijave u pisanoj formi to mogu da nastave da čine kao i do sada, lično ili putem pošte.

Za eRegistraciju promena podataka i brisanja, potrebno je da preduzetnik ima:

  • kvalifikovani elektronski sertifikat (elektronski potpis) izdat od sertifikacionog tela u Republici Srbiji,
  • instaliran čitač elektronskih kartica i instaliranu NEXU aplikaciju za elektronsko potpisivanje (ukoliko je već instalirana NEXU aplikacija, potrebno je preuzeti novu verziju, koju je dizajnirala Agencija i koja se može koristiti za kreiranje svih budućih elektronskih dokumenata, faktura i sl, a njeno preuzimanje sa sajta APR-a je besplatno),
  • Visa, MasterCard ili DinaCard platne kartice za plaćanje naknade.

Ako se uz elektronsku prijavu prilaže i dokument kao što je saglasnost, uverenje (npr. dokazi o izmirenim poreskim obavezama), dozvola nadležnog organa koji je izvorno nastao u papirnoj formi, taj dokument traba biti digitalizovan, odnosno pretvoren u formu elektronskog dokumenta. Digitalizaciju tog akta, odnosno konvertovanje u formu elektronskog dokumenta, može da izvrši advokat, uz uslov da je advokat istovremeno i podnosilac same prijave, ili notar, koji svojim elektronskim potpisom garantuje da je imao originalan dokument, da ga je skenirao i potpisao elektronskim potpisom, odnosno kvalifikovanim elektronskom pečatom.

Agencija je, tako omogućila da se i drugi postupci registracije, koji se odnose na preduzetnike, obavlјaju u Registru privrednih subjekata potpuno elektronskim putem.